Sivut

maanantai 20. kesäkuuta 2011

Linkeistä: Kauppalehden artikkeli spontaanista toipumisesta

Linkkilistalla seuraava (etenen edelleen alhaalta ylös) on Kauppalehden blogeja, sian päiväkirja. Linkitykseen olin laittanut yhden, spontaania toipumista koskevan kirjoituksen.

Lueskelin tuon blogin, olin jostain syystä sen aikoinani sijoittanut "toipumistarinoiden" alle. Kai se sitäkin on, tavallaan - tosin blogi kesti vain pari kuukautta joten tuskin siinä merkittävää toipumista tapahtui. Juttuja on vain parin kuukauden verran, ja nyt kun olen lukenut varmaankin kymmeniä toipumistarinoita, niin ei tuo mitenkään erityisesti mieleen jää, semminkin kun kyse ei oikeastaan ole toipumisesta. Toisaalta ehkä virkistävää joskus noinkin päin.

Mutta tuo varsinainen juttu jonka olin linkittänyt, spontaani toipuminen. Muistan, että olin (ja olen) tuosta aiheesta kovin kiinnostunut. Samalla tavalla utelias olen minäkin noiden toipumisreittien osalta kuin tämä nimimerkkikin, nasu. Tuon blogikirjoituksen lopussa on monta kiinnostavaa linkkiä. Jossain vaiheessa minua huolestutti se, että monella taholla korostettiin hoidon ja/tai AA:n välttämättömyyttä toipumisessa, ja minulle oli helpotus kun huomasin, että raitistumiseni ei välttämättä ole tuhoontuomittu, vaikka en asiaa jaksakaan AA:ssa vatvoa.

Harmi, ettei "nasu" kirjoitteluaan kauaa jatkanut.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti