Sivut

keskiviikko 15. kesäkuuta 2011

Linkeistä: myrkkysumakin tarina

Päätin, että käyn läpi nuo vasemaan reunaan keräämäni linkit ja mietin, mitä ajatuksia ne minussa herättävät. En siis arvostele, vaan pohdin. Ainakin etukäteen ajattelen, että en poista yhtäkään linkkiä vaikka sisältö nyt ärsyttäisikin jostain syystä. On sillä linkillä joskus ollut tarkoitus, kun olen sen lisännyt.

Aloitan alhaalta ylös eli vailla mitään järkevää järjestystä. Jos lisään uuden linkin, niin yritän kommentoida sen heti, eli sikäli järjestys voi hyppiä.

Ekana on suomi24-palstalta bongaamani Myrkkysumakin tarina, tai siis se on otsikoitu "minun tarinani" mutta kirjoittajan nimimerkki on tuo Myrkkysumakki. Tuohon olen varmaan törmännyt kun olen googlettanut varsinkin silloin alkuaikoina kaikenlaista alkoholismista ja toipumisesta.

Tuntemukset? Kirjoittajan raitistumiskokemus kuvaa sitä tunnetta, joka minulla on nyt. Näitäkin tunteita tarvitaan: kovin usein keskusteluissa tulee esille se, että toipumiseen tarvittaisiin välttämättä ulkoisia tukivoimia. Ehkä joskus ei tarvita, ehkä joskus voi raitistua ilmankin (luulen kyllä ymmärtäväni riskit, mutta niitä riskejä on tuenkin kera). Kivaa tuossa linkissä on sekin, että kirjoittajan saamat vastaukset ovat ystävällisiä - käsitykseni mukaan suomi24:llä ei näin läheskään aina ole. Joskus kävin kurkkaamassa tuon suomi24-alkoholi -keskustelupalstaa, mutta yksi käynti riitti.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti